Bloggutmaning

Hej på er!
 
Idag ska jag vara med i en bloggutmaning där jag ska visa upp något jag bakat från en blogg jag följer.
Jag har valt den här goda kakan för att den är SÅ jag.
Älskar mäktiga chokladkakor.
Mitt bidrag är nr 2.
Gå gärna in och rösta på mig HÄR så skulle jag bli jätteglad :-)
 
 

Det här behöver du :
150 gram smält smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl

Fyllning och topping
1 förpackning oreokakor
300 gram vit choklad
100 gram mörk choklad
100 gram rumsvarmt smör
2 dl grädde
1 påse mini marschmallows

Minioreos
Chokladsås

 


Gör så här:

Smält smöret och låt det svalna av lite. Blanda i resten av ingredienserna, ta ett ägg i taget och avsluta med mjölet. Grovhacka Oreokakorna och blanda med i smeten.Häll smeten i en rund smörad och bröad springform. Grädda i 175 grader mitt i ugnen i ca 15 minuter, låt kakan svalna lite. Finhacka chokladen till fyllningen, värm grädde i en kastrull och rör ner chokladen.Klicka i smör och rör till en jämn smet, låt svalna lite. (Koka upp om det inte tjocknar) Lägg minimarshmallows på den gräddade kakan, spara lite marshmallows till topping. Häll över fudgesmeten och häll på resterande marshmallows, tryck ner minioreokakor lite varstans, ringla över chokladsås.

Låt kakan svalna och stelna i kylen minst 2 timmar, gärna över natten, den blir ännu bättre med tiden.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0