Blixten mcqueen tårta

 
 
Till denna tårta behöver du:
 
En bilform
3 sockerkaksbottnar (3-delade)
En sats pollyfluff (recept längre ner)
Jordgubbsgrädde (jordgubbar blandat med vispad grädde)
Röd,vit,svart,blå,gul marsipan
Lite vispad grädde ovanpå tårtan
 
Pollyfluff:
 
200 g pollygodis
3 dl vispgrädde
 
Häll grädden i en kastrull och lägg i pollyn.
Smält på svag värme(det får inte koka)
När det är helt smält ska det stå i kylen i några timmar innan det vispas upp.
Min fluff behövde inte vispas upp.
Den var redan krämig när den stått i kylen.
 
Jag la plastfolie i botten på min bilform.
Skar sedan ut bitar av tårtbotten som jag la ner i formen och varvade med pollufluff och jordgubbsgrädden.
Vände sedan formen uppochned,drog av plasten och spacklade den med grädde.
Jag täckte tårtan med röd marsipan,sen var det bara att dekorera med diverse färger.
Sonen blev iaf supernöjd :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0