Smörgåstårta med rostbiff

 
Jag gjorde en lite mindre variant eftersom barnen inte äter smörgåstårta så det var bara till mig och mannen,det räckte gott och väl till oss och till lunch dagen efter :-)
Tyvärr blev det en tårta med varken skaldjur,skinka,leverpastej eller tonfisk.
Kräsen man det där ;-)
 
18 skivor formfranska
 
Grundröra
 
Vispad grädde
Cremefraiche
Majonäs
 
På det understa lagret hade jag hackade ägg blandat med lite grundröra.
Jag har inga exakta mått på röran.Smaka av!
 
På det andra lagret hade jag rostbiff skuren i små små bitar blandat med lite grundröra.
Överst bredde jag på grundröra och dekorerade med ost,rostbiff,rostad lök,tomater,gurka,sallad,vindruvor och physalis.
Lägg gärna ihop tårtan dagen innan så den får gotta till sig lite.
Dekorera samma dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0