Majas 6 års tårta-Hannah Montana

 
Du behöver:
 
1 3 delad tårtbotten
1 paket frysta hallon-tinade
Vispgrädde
Marsan-kokbar
 
På ena lagret hade jag ett par dl vispad grädde+vaniljsocker blandat med hallon.
På andra lagret hade jag marsankräm blandat med ett par dl vispad grädde.
 
Marsankräm:
2.5 dl mjölk
2 msk marsanpulver
3 msk socker.
Koka upp tills det tjocknat.
Låt kallna helt i kylskåp innan det blandas med den vispade grädden.
 
Jag garnerade tårtan med ett Hannah Montana oblat,spritsad grädde,jordgubbsströssel och chokladhjärtan.
De gjorde jag genom att smälta choklad och hälla ut på bakplåtspapper.
In i kylen tills det stelnat lite och tryck ut hjärtan med ett pepparkaksmått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0