Tunnbrödskorgar med skagenröra



Vår förrätt nyårsafton 2011.

Du behöver:

Mjuka runda tunnbröd
Bakplåtspapper
Koppar

Värm så många tunnbröd som behövs i en plastpåse i micron i ca 20 min.(1 per pers)
Ställ sedan kaffekoppar(helst utan handtag)upp och ned.
Lägg en bit bakplåtspapper över varje kopp och lägg ett bröd över.
Forma brödet efter muggen med händerna.
Ställ sedan in kopparna med bröden på i ugnen på 200 grader tills bröden fått färg.
När du sedan tar ut dom har dom stelnat.

Lägg en bit romansallad(eller annan sallad) i botten på bröden när de svalnat.
Fyll bröden med hemgjord skagenröra strax innan servering.

I min har jag:

Cremefraiche
Majonäs
Stenbitsrom
Hackad rödlök
Lite citronsaft
Dill
Hackade räkor

Jag gör på känsla och smakar av.
Toppa med färska räkor och citron.
Gärna en dillkvist också :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0