30 års tårta

 
När jag fyllde 30 år gjorde jag 3 såna här tårtor.
Till 1 tårta behövs:
 
I färdigt marsipanlock-grönt
1 tårtbotten i choklad-3 delad
1 paket chokladmousse med crisp-Ekströms
Vispgrädde
Körsbärsgelé
Grön marsipan på rulle till pärlbandet.
 
Vispa iordning chokladmoussen enligt anvisningarna på paketet.
Vispa grädden.
Blanda lite av grädden med lite körsbärsmarmelad.Spara resten av grädden.
Bred ut chokladmoussen på understa lagret.
Lägg på en tårtbotten och lägg på lagret med vispad grädde och körsbärsmarmelad.
På med en till botten och lägg enbart grädde överst som en kulle.
Lägg på det färdiga marsipanlocket.
 
Jag hade använt en speciell mönstermatta som jag kavlade ut marsipanen på innan jag la den på tårtan.
Använde sedan ett redskap som man gör pärlband med och la runt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0