Hugos 3 års tårta



Du behöver:
En tårtbotten(3 delad)

På ena lagret hade jag mjölkchokladfluff


3 dl vispgrädde
180 g mjölkchoklad

Värm grädden på svag värme.
Bryt chokladen i bitar och lägg i den.
Låt smälta men det får inte koka.
Ställ sedan in blandningen i kylskåpet i några timmar(gärna över natten) och vispa sedan upp det precis som vanlig grädde.

På andra lagret hade jag skumbananfluff


Ca 100-150 g skumbananer
3 dl vispgrädde

Värm grädden på svag värme.
Klipp bananerna i småbitar.
Låt smälta men det får inte koka.
Ställ sedan in blandningen i kylskåpet i några timmar(gärna över natten) och vispa sedan upp det precis som vanlig grädde.



Ovanpå tårtan hade jag ett tunt lager grädde sedan grön marsipan(färdigt lock som jag kavlade ut lite extra)
Vägen gjorde jag av svart och vit marsipan.
Bilarna är ljus och blommorna är gjorda av socker.
Runt om tårtan har jag rullat grön och svart marsipan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0