Currykyckling med banan och cashewnötter-Linas matkasse



I veckan började vi med Linas matkasse så jag tänkte att jag lägger ut recept på de rätter som jag gillade bäst.

4 port

1.Koka 4 port ris enligt anvisning på förpackningen.

2.Finhackad 1 gul lök.Skala och dela 250 g morötter mitt itu på längden och skiva till tunna halvmånar.

3.Dela ca 600 g kycklinginnerfilé(tinad) på mitten.

4.Hetta upp en stekpanna.
Bryn kycklingen och krydda med 2 krm salt.Tillsätt lök,morötter och 1 msk tomatpuré.
Låt fräsa någon minut och pudra sedan över 2 tsk curry och 1 1/2 msk vetemjöl.Rör om.

5.Häll på 3 dl vatten och 1 dl creme fraiche.Smula ner 1/2 tärning kycklingbuljong.

6.Skiva 1 banan.
Fördela bananskivor,50 g cashewnötter och 1/2 kruka koriander över pannan.

7.Servera med nykokt ris och blad av 1/2 krispsallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0