Korv med krämig currypotatis



Portioner: 4

Ingredienser:


900 g potatis
1 purjolök
2 1/2 dl matlagningsgrädde
1 dl mjölk
1 msk majsstärkelse (Maizena)
1 msk curry
salt och peppar
630 g varmkorv(Jag tog wienerkorv)

Gör så här:

Skala och koka potatisen.
Ansa,skölj och strimla purjolöken.
Skär den kokta potatisen i bitar om den är stor.
Blanda grädde och mjölk i en kastrull.
Vispa ner majsstärkelsen och låt sjuda 3 minuter under omrörning.
Rör ner curry och blanda i potatis och purjolök och låt allt bli varmt.
Smaksätt med salt och peppar.
Koka korven och servera med grönsaker.

Nästa gång jag gör denna maträtt så kommer jag hoppa över purjolöken.
Jag hade i en halv och tycker att det blir godare utan.
Kommer också att tillsätta lite mer curry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0