Laxmedaljonger med pestopotatis



Pestopotatis:
3-4 port

Antingen äter man potatisen varm eller kall.
Varma sommardagar rekommenderar jag att äta den kall.

Ca 8-10 kokta potatisar skurna i bitar blandas försiktigt med pesto.(Köpt eller hemgjord)

Peston gjorde jag såhär:

1 dl olivolja
4 dl färsk basilika
1 dl pinjenötter
2 vitlöksklyftor
1 dl riven parmesanost
Mixa ihop och blanda försiktigt med potatisen.

Till potatisen hade vi laxfiléer.
Jag skar filéerna på mitten,som en byxa så att den precis höll ihop.
Rullade ihop den som en bulle,sen ringlade jag över flytande margarin och smulade på flingsalt.
Ugnsvärme 200-225 grader.Innertemp 65 grader tycker jag är lagom på fisken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0