Fisk i foliepaket


Grillat är ju bara så gott.
Det hör sommaren till så man vill ju nästan grilla varje dag.
Vem säger att man alltid behöver grilla kött.
Det blir ju lite tråkigt i längden.
Igår grillade vi fisk i foliepaket.
Det blev verkligen smakrikt och saftigt.
Detta är på en höft.

Ca 3-4 port

400 gram blandad fisk(findus)
1 morot i skivor(kokt i några min) 
Några gröna bönor
1 röd lök

Detta la jag i marinad,lite på känsla i några timmar som bestod av:

Olivolja
Saft från citron
Pressad vitlök
Salt,vitpeppar,timjan(krydda på ordentligt)

Jag penslade sedan ett folieark med olivolja och la allting ovanpå.
Inklusive lite av marinaden.
Klickade sedan ut några smörklickar ovanpå och la ihop till ett paket,sen ska det läggas på grillen i några minuter.
Öppna paketet lite försiktigt och titta efter en stund.
Fisken ska precis vara färdig och falla sönder.
Ha inte fisken på för länge.

Servera med kokt potatis och en kall sås.
Jag gjorde en kall dillsås som bestod av:

Turkisk yoghurt
Dill
Citronpeppar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0