Tårta med jordgubb och chokladfyllning



Jag har inga exakta mängder på denna tårta

Du behöver:

Tårtbottnar
Grädde
Jordgubbar
Socker
Center
Kitkat
Gelésocker

På översta lagret hade jag jordgubbar blandat med grädde och socker.
Jag mosade jordgubbarna lite och sedan blandade jag dom i den vispade grädden och smaksatte med socker.

På det andra lagret hade jag centerfluff=180 gram center som smältes tillsammans med 3 dl grädde.
Får absolut inte koka.Ha på svag värme.
Sedan ska den kylas(gärna under natten) för att vispas upp som vanlig grädde.

Jag bredde ett jämt lager grädde runt hela tårtan sen delade jag kitkatpinnar på mitten och satte runt tårtan.
I mitten av tårtan la jag jordgubbar som jag hällde gelésocker över.
Man kokar upp 1 dl vatten med 1 dl gelésocker som man låter svalna lite innan man häller det över jordgubbarna.
Spritsade sedan runtom tårtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0