Benfria kotletter med ris,ratatouille och vitlökssås



Jag använde mig av benfri kotlett i bit.
Skär i skivor och stek i margarin.
Krydda med valfria kryddor.
Jag anväde piffikrydda.

Till detta gjorde jag en ratatouille(fransk grönsaksröra).
Detta räcker till 3-4 pers

1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1/2 aubergine
1/2 zuccini
1/2 röd paprika
1/2 gul paprika
500 gram krossade tomater
Salt,peppar,franska örter

Skär lök och grönsaker i bitar.
Bryn lätt i en gryta tills det blivit mjukt.
Pressa i bitlöken och häll på krossade tomater.
Krydda och låt puttra en stund.

Jag gjorde även en vitlökssås till
3-4 pers

2 dl matyoghurt
1 pressad vitlöksklyfta
Salt,peppar

Blanda och låt stå kallt en stund innan servering.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0