Mellanmålsmuffins med päron och kanel



Jag hittade detta recept på en av mina favorit matbloggar för ett bra tag sedan men jag hade glömt testa dom.
Hade dock inte alla ingredienser hemma så jag gjorde en egen variant som vart väldigt uppskattad av dottern:-)

Mellanmålsmuffins med päron & vanilj

Ca 15 st
1 rivet päron
1 dl rostade hackade mandlar(jag rostade mandlarna själv)
2 dl dinkelmjöl
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver(jag hade kanel ist)
1 msk råsocker(jag hade flytande honung)
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
100 g keso
1/2 dl flytande smör/rapsoljeblandning (jag hade rapsolja)

Gör såhär:

Blanda mjöl,bakpulver,vaniljpulver och råsocker i en bunke.
Tillsätt ägg,mjölk, keso,smör/rapsoljeblandning,rivet päron och mandlar.
Blanda allt väl.Klicka upp smeten i muffinsformar.
Grädda dem mitt i ugnen (225 grader) ca 15 minuter.

/Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0