Kantarellostfyllda köttfärsbiffar




Idag testade jag en färskost jag aldrig hade smakat.
Creme bonjour kantarell.
Jättegod att fylla biffarna med.

Här kommer ett ungefärligt recept.

1 ägg
Ca 500 g nötfärs
2 dl mjölk
4 msk ströbröd
Salt,peppar,lökpulver
Ca 1/2 förpackning cremebojour kantarell

4 dl matlagningsgrädde
Resten av kantarellosten
Ca 2 msk kalvfond
Ev salt och lite peppar
Ev redning

Blanda mjölk,ströbröd och kryddor.Låt svälla ca 10 min.
Knäck ägget och blanda med färsen.
Blanda sedan i ströbrödblandningen.
Forma till biffar.
Tryck ett hål i varje biff och fyll med ca 1 tsk kantarellost.
Nyp ihop och forma dom runda.

Stek på medelvärme i en stekpanna.
Lägg sedan biffarna åt sidan.
Häll i grädden i pannan,ha i osten och låt den smälta.
Ha i buljong och ev salt och peppar.
Red såsen om det behövs.
Lägg i biffarna och låt dom puttra i såsen ca 10 min.
Servera med t.ex klyftpotatis eller ris och en sallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0