Fläskfilé Balsamico



Idag provade jag detta recept som jag varit sugen på att prova.
Såsen smakade lite syrligt.Var god faktiskt.
Kul med lite variation.
I receptet är det champinjoner  men jag kände inte för det idag så jag hoppade över det.
Jag tillsatte lite mer kalvfond än det står.

4 port

Smör till stekning
1 hel fläskfilé
½ finriven vitlöksklyfta
1 msk kalvfond
5-7 dl vatten (beroende på hur mkt sås man vill ha)
3 msk Crema balsamico
Salt & peppar
Hela kons. champinjoner
Maizenamjöl + vatten till redning

GÖR SÅHÄR :

Putsa fläskfilén och skär den i ca 1 cm tjocka skivor.
Stek i stekpanna med lite smör.
Finriv vitlök och tillsätt.
Tillsätt kalvfonden och vatten samt crema balsamico.
Låt allt få puttra ihop ca 10 min.
Smaka av med salt & peppar.
Red av såsen med maizenamjöl utrört i lite vatten.
(Jag tog färdig,mörk maizenaredning)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0