Baconsås med soltorkade tomater och parmesan



Ursprungsreceptet hittade jag på min favvomatblogg.
Jag har gjort några ändringar men det är bara mängderna jag ändrat.

Ca 3-4 port

2 pkt bacon
2 schalottenlökar
1 vitlöksklyfta
2 dl creme fraiche
2 dl matlagningsgrädde
4 soltorkade tomater i olja + 2 msk av lagen
salt & peppar
3 msk finriven parmesanost

Hacka charlottenlöken och klipp baconet.
Stek i en stekpanna på medelvärme.
Tillsätt soltorkade tomater i små bitar och pressa i vitlöksklyftan.
Häll i cremefraiche och grädde.
Låt koka en stund.
Smaka av med salt och peppar.
Dra sedan av stekpannan från plattan och ha i parmesanosten.
Rör om och låt smälta.
Servera med pasta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0