Fläskkotletter med löksky



Ca 4 port

Drygt 1 kg fläskotletter
(jag använder oftast benfri i bit som jag skär själv)

Gör såhär:
Stek kotletterna i margarin på medelvärme.
Krydda med t.ex piffi allkrydda.
Lägg dom åt sidan när dom är färdigstekta och gör lökskyn.

Löksky:

2 gula lökar
Någon msk vetemjöl
3 dl vatten
1/2 köttbuljongtärning
Salt,peppar

Gör såhär:

Dela löken i 2 halvor och skär i skivor.
Bryn löken lätt i lite margarin tills den blir mjuk och glansig.
Pudra över mjölet,rör om och häll på vatten.
Tillsätt buljongtärning och kryddor.
Koka upp.
Lägg i köttet och låt puttra ca 10 min.
Servera med kokt potatis och kokta grönsaker.
Gärna lite saltgurka också(som jag glömde :-p)


/Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0