Fiskgryta med saffran



Jag kände för att prova göra en fiskgryta med saffran så jag slängde ihop lite av det som fanns hemma och det blev verkligen kanongott.
Såhär gjorde jag på ett ungefär.

Ca 4 port


1 stor pangasiusfilé(eller annan fisk)
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
Ca 1 msk tomatpuré
1 krm saffran
4 dl vatten
1 fiskbuljongtärning
2 dl lätt cremefraiche
Salt,peppar,timjan,basilika
Redning

Gör såhär:

Hacka löken smått och bryn i en kastrull.
Tillsätt en pressad vitlöksklyfta och saffran.
Häll i vattnet,buljongtärningen och låt koka upp.
Ha i kryddor.
Skär fisken i bitar och lägg i.
Låt sjuda i några minuter.
Häll i cremefraiche.Låt koka på svag värme ett par min.
Red av med mjöl utrört med vatten eller ljus maizenaredning.
Servera med ris eller couscous
Om man struntar i att reda av såsen kan det även en god soppa :-)

/Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0