Kassler i örtsås



Här slängde jag bara ihop det jag hade hemma och det vart riktigt gott faktiskt.
Jag ska försöka komma ihåg ungefärliga mått.

3-4 port

Ca 500 gram kassler
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
Ca 4 dl matlagningsgrädde eller hälften mjölk hälften grädde
1,5 msk grönsaksfond
Örtkryddor provencale(finns i frysdisken)
Ca 2-3 msk dijonsenap
Örtsalt,peppar
Maizena redning

Gör såhär:

Hacka löken.
Bryn den lätt i en stekpanna.
Tillsätt pressad vitlök.
Skär kasslern i skivor.
Jag tar bort det som är runt om också.
Lägg i pannan med löken och låt den få färg.
Häll över grädde och fond.
Låt koka upp.
Tillsätt örtkryddor,senap och smaka av med salt och peppar.
Red av med maizena till önskad tjocklek och servera med potatis eller ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0