Pastagratäng



Ca 4 port

Ca 7 dl okokt pasta penne med fullkorn
Ca 500 gram nötfärs
1 gul lök
500 gram krossade tomater med basilikasmak
1 köttbuljongtärning
Någon dl chilisås
Salt,svartpeppar,timjan,oregano,vitlökspulver
Riven ost

Koka pastan.
Hacka löken ganska smått.
Stek den tills den blivit mjuk och stek sedan på köttfärsen.
Ha i krossade tomater och smula i buljongtärningen.
Tillsätt chilisåsen och kryddorna.Smaka av.

Blanda den kokta pastan med köttfärsen i en ugnsform.
Strö över riven ost.
In i ugnen i ca 15-20 min,225 grader tills osten smält och fått lite färg.

Servera med en sallad.



/Veronica



Kommentarer
Postat av: Eli

Hej Veronica!

Har ju testat några av dina recept med mycket gott resultat -Glad eftersom vi fått lite annat på vår repertoar.. Haha..

Denna rätt ska jag testa i veckan, ska det va 200 grader i ugnen eller???

Du kan svara på min blogg eller på tråden på fl.

Kram Eli

2009-10-04 @ 13:26:17
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: Eli

Hej igen!

Tack för infon, och nu har du ändrat -tur att jag är uppmärksam då =) Tänkte på det där med chilisåsen förut ler

Ska göra denna rätt imorn, återkommer med resultat!

KRAM

2009-10-04 @ 19:29:58
URL: http://carli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0