Flygande Jakob

Det finns flera olika varianter på denna rätt och i de flesta recept är bacon en ingrediens.
Jag har inte det i min dock.
Såhär gör jag:



Ca 4 port

2 stora kycklingfiléer eller en färdiggrillad kyckling
1 liten burk lättcremefraiche
1 paket matlagningsgrädde 15%
1 dl chilisås
2 bananer
Ca 2 dl salta/rostade cashewnötter eller jordnötter(kanske lite mindre om man har jordnötter)
Salt,svartpeppar,italiensk salladskrydda

Gör såhär:

Skär kycklingen i mindre bitar och stek i en stekpanna.
Salta och peppra lite.
Lägg sedan över det i en ugnsform.
Skiva bananerna och lägg dom ovanpå.
Strö även över nötterna.
Blanda cremefraiche,matlagningsgrädde,chilisås och kryddor.
Häll detta över kycklingen,bananerna och nötterna.
Blanda ihop allt och ställ in i ugnen på 225 grader i ca 15-20 min.

Servera med ris och en sallad.



/Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0