Pasta med tonfisksås



3-4 port

1 burk tonfisk(filébitar i vatten)
1 burk krossade tomater
1 vitlöksklyfta
Ca 1 msk olivolja
1 fiskbuljongtärning(grönsak går också bra)
1 morot
Ca 1 dl röda linser
En skvätt chilisås
Salt,peppar,basilika,oregano,timjan

Gör såhär:

Bryn pressad vitlök i lite olivolja i en kastull.
Riv moroten på den grova sidan på ett rivjärn och låt det fräsa med i kastrullen.
Häll i krossade tomater och tonfisken.(Låt vattnet rinna av först)
Ha sedan i buljongtärningen,linser,chilisås och kryddor.
Låt koka i ca 15 min.

Servera med pasta.

/Veronica

Kommentarer
Postat av: veronica med emma och fanny och lina

va lustigt:-) så gör jag med när jag gör tonfisk, förutom bönor då, men med kryddor osv, jätte gott tycker jag,, gjorde på måffå förut och testa lite och fastna för det där, mums, och tom ungar äter rätt ok.-9

2009-10-03 @ 20:07:23
Postat av: Veronica

Bönor har jag inte i.Bara bredvid.

Kanske var linser du menade :-p

Sånthär får jag äta när dom kräsna inte är hemma :-p

Det som är så gott :-D

Tur du har som inte har så kräsna ungar.

Inte lätt härhemma eller på dagis.

2009-10-04 @ 08:06:21
URL: http://vera82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0