Dragonkotletter



4 port

4 fläskkotletter
1-2 msk smör
1 tsk salt
1 krm svartpeppar

Kryddsås:
2 msk hackad gul lök
2 dl matlagningsgrädde
½ buljongtärning
1 msk klippt persilja
1 tsk dragon

Stek kotletterna i smör i en stekpanna,3-4 minuter/sida.Salta och peppra.
Tag kotletterna ur pannan.
Fräs löken mjuk i smör.
Tillsätt grädde,buljongtärning, persilja och dragon.
Koka såsen i någon minut.
Lägg kotletterna i såsen och låt dom bli genomvarma.
Servera med ris eller potatis.



Vill man ha mycket sås är det bara att dubbla såsmängden.

/Veronica



Kommentarer
Postat av: Heddan3

Hej! Den här bloggen är helt fantastisk! Älskar den! Jag vet att det ät många som använder dina recept men varför kan ingen kommentera? Den här rätten har jag gjort 3 gånger nu. Har blivit en riktig favvis! Ikväll ska jag pröva på din rotfruktsgratäng med skinka. Meddelar hur det gick sen. Ha det så gott!

2010-02-02 @ 12:25:40
Postat av: Veonica

Åhh så roligt.

Jag tvivlade lite på om det var någon som läste den eftersom det är dåligt med kommentarer.

Hoppas det smakade:-)

Ha det bra!

2010-02-02 @ 20:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0