Tacopannkakor(crepes)

Idag gjorde jag något jag annars varit väldigt skeptisk till.
Tacopannkakor,även kallade crépes.
Jag har alltid tyckt att pannkakor är en efterrätt och därför inte trott att det passar med mat som fyllning men oj så fel jag hade.Dom här blev supergoda :-)



Köttfärsfyllda tacopannkakor

Ingredienser

Pannkakor:
6 dl standardmjölk
1/2 tsk salt
2 ägg
3 dl vetemjöl
1 msk smält smör att steka i
riven ost till gratinering

Fyllning:
400 g köttfärs
1 gul lök
1/2 påse taco kryddmix
1 burk krossade tomater

Till servering:
salsa
sallatsblad
majschips

Gör så här

1. Pannkakor: Knäck äggen och blanda i salt och 2 dl av mjölken. Häll i vetemjölet och rör till en jämn smet. Tillsätt resten av mjölken, lite i sänder. Smält 1 msk smör i stekpannan och häll ner i pannkaksmeten. Grädda pannkakorna i stekpanna.

2. Fyllning: Hacka löken fint. Bryn köttfärsen och löken, krydda med tacomix och tillsätt de passerade tomaterna. Låt puttra i 10 minuter.

3. Fyll varje pannkaka med 1 dl av fyllningen och rulla ihop dem. Lägg rullarna i en gratängform, strö över riven ost och gratinera i ca 10 minuter tills osten smält och blivit gyllenbrun. Servera med sallatsblad, salsa och majschips.


Enjoy/Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0