Makaronipudding med skinka



Jag har inga exakta mått på den här eftersom jag brukar göra efter behag men ungefär såhär:

Ca 5 dl okokta idealmakaroner
1 paket färdigstrimlad rökt skinka
3 ägg
3 dl mjölk
Salt,peppar,muskotnöt
Riven gratängost

Koka makaronerna knappt färdiga.
Häll dom i en gratängform och blanda i skinkan.
Gör en äggstanning på 3 ägg och 3 dl mjölk.Blanda i kryddor efter tycke.
Häll detta i formen så att det täcker makaronerna.Blir det för lite,ta 1 ägg+1 dl mjölk till.
Denna gång hade jag även i lite riven parmesanost i äggstanningen för mer smak.
Toppa med riven ost.

In i ugnen i 225 grader ca 30 min(tills äggstanningen stannat)
Servera med ketchup och en sallad.

/ Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0