Fiskgratäng



Jag har inga exakta mått på denna heller eftersom jag ofta lagar mat på känn.

1 sej block
Nästan en hel tub räkost
Ett par dl matlagningsgrädde 15%
Citronpeppar
Dill
Salt
Vitpeppar
Riven gratängost

Potatismos(egengjort)
Potatis
Smör
Mjölk
Salt,peppar
Koka potatisen mjuk(jag skär i små bitar så går det fortare)
Mosa och blanda i smör,mjölk och salt,peppar.Kör med elvisp tills moset är någålunda slätt

Lägg det tinade fiskblocket i en ugnsform.Salta och peppra lite.
Blanda räkost,grädde,citronpeppar och hackad dill.
Häll över fisken.Strö över riven ost.
Spritsa ut moset runt fisken.
Jag hade inget sprits,måste införskaffa mig det men det funkar att bara klicka ut.
Blir inte lika fint dock :-p

In i ugnen.225 grader ca 30 min.
Servera med kokt ägg och kokta grönsaker.
/Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0