Tacojärpar med tagliatelle

Idag hade jag ingen aning om vad jag skulle göra till lunch men såg att vi hade en jäkla massa köttfärs så jag gjorde en sorts järpar och eftersom jag hade tacokrydda kvar i 2 olika påsar så fick det bli smaksättning.
Hittade även en burk soltorkade tomater som jag behövde bli av med.


Ca 4 port

500 gram nötfärs
1 ägg
1 liten gul lök
4 msk ströbröd
1 dl mjölk
Tacokrydda,valfri mängd
Salt,peppar,vitlökspulver,oregano,paprikakrydda
Några soltorkade tomater i olja

Blanda ströbröd och mjölk,låt det svälla i några min.Blanda under tiden ihop färsen och ägget med riven/hackad lök och tacokrydda.Tillsätt ströbrödsblandningen och övriga kryddor.
Skär soltorkade tomater i småbitar och blanda i.
Forma till järpar och stek i stekpanna på medelvärme eller i ugnen ca 20-25 min(jag gjorde i ugnen)

Servera med tagliatelle eller annan pasta.
Gärna någon tomatsås också men jag hade inga ingredienser hemma till det idag.

/ Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0