Djungelgryta-arla


Jag har dock gjort några ändringar
.

Ca 4 port

4 kycklingfiléer
2 paket matlagningsgrädde(ca 4 dl)
1 1/2-2 bananer
1 hönsbuljongtärning
Curry,salt,peppar
Ljus maizena

Skär kycklingen i mindre bitar och bryn dom i en stekpanna.
Salta,peppra och tillsätt curry.
Jag tog kanske ca 1 tsk.
Häll på matlagningsgrädden och smula ner en hönsbuljongtärning.
Red av såsen med maizena och skivad banan som får puttra med mot slutet.

Servera med ris och sallad.
Ev så skulle man kunna ha i lite jordnötter eller cashewnötter om man inte är allergisk.



/Veronica


Kommentarer
Postat av: Anonym

Testade med nötter men blev jätte sjuk

2009-07-15 @ 13:18:05
Postat av: Veronica

Ja som sagt är man allergisk så lär man ju inte göra det!!!

Man kan ju ta rostade sojabönor istället isf men det är gott som det är också.

2009-07-15 @ 18:21:58
URL: http://vera82.blogg.se/
Postat av: Anonym

Denna rätt gör jag jätteofta. Jag använder mig utav kycklingfond och dessutom så har jag även i gurkmeja för att få såsen härligt gul. Pricken över i:et en klick mango chutney brevid

2009-10-30 @ 08:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0