Tacolåda med fläskfilé


En lite annorlunda variant av tacogratäng.
Receptet hittade jag här.
Gjorde några ändringar.

1 fläskfilé
1/2-1 påse tacokrydda
1 gul lök, hackade
1 gul paprika, i bitar(jag uteslöt det)
ca 200 g tortillachips
1 burk philadelphiaost
1 burk tacosås
2 tomater, i bitar
ca 1 dl riven ost
salt och peppar

Skär köttet i bitar och blanda med tacokryddan, låt stå och dra ca 10-15 minuter.
Smula chipsen lite och lägg dom i en smord ungsfast form.
Stek kött,lök och paprika i lite smör. Lägg köttröran och hackade tomater över tortillachipsen.
Blanda philadelphiaosten med tacosåsen,när det inte är några klumpar av philadelphiaost kvar så rör i ost och smaka av med lite salt och peppar.Bred över röran över köttet.
(Jag hade den rivna osten ovanpå istället)
Gratinera i mitten av ugnen på 225° i ca 15 min eller tills den fått lagom färg.
Servera med potatismos eller ris och en god sallad.

/Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0