Pasta Carbonara



Detta recept hittade jag här.
Jag har gjort några ändringar.

Det här behöver du :
Pasta till 4 port Tagliatelle
300 gram bacon (jag tog 1 paket lättbacon ca 130 gram)
2 dl Milda Mat Extra 4%(eller vilken annan grädde du föredrar) Jag tog ca 3 dl
100 gram riven parmesan
1 pressad vitlöksklyfta
1 liten gul lök
2 äggulor
Salt
Grovmalen svartpeppar


GÖR SÅHÄR :
Finhacka löken & vitlöken & fräs i lite smör i en stekpanna. Skär bacon i midre bitar & lägg ner i lökhacket.
Häll på grädden & låt puttra ihop. Riv parmesan(jag hade färdigriven) & lägg i.
Dra stekpannan från värmen & rör kraftigt tills osten smält.
Blanda ner i den nykokta pastan & tillsätt äggulorna & rör om ordentligt! Ställ tillbaka på värmen en liten stund så såsen tjocknar något!

/Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0