Lax med västerbottenost och citron



Såg detta recept i en tidning men kom inte ihåg exakta mått så jag gjorde lite på känn och ändrade lite.

Jag räknar 1-2 laxbitar per person och på 3 laxbitar hade jag:

Ca 1 dl riven västerbottenost
Ca 2 msk rivet skal från citron
Ca 2 msk solroskärnor(ska egentligen vara hasselnötter)
Citronpeppar

Blanda ihop riven västerbottenost,rivet citronskal och solroskärnor.
Smörj en ugnsform och lägg i så många laxbitar du behöver.
Klappa in ostblandningen på fisken och sätt in i ugnen i ca 10-15 min 225 grader.

Servera med t.ex pressad potatis,kokta grönsaker och en kall citronsås.

Kall citronsås:
 
Ca 2 dl turkisk yoghurt
Saften från 1/2 citron
Ca 1 tsk flytande honung
Lite salt och peppar.




/Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0