Kycklinglasagne med citron

Igår gjorde jag en lite annorlunda lasagne.
Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till en början men den var supergod :-)
Kul att prova något nytt och inte bara göra den klassiska lasagnen med köttfärs.



Det här behöver du : 
2 kycklingfileér
ca 4 dl vatten
2 burkar creme fraiché
2 hönsbuljongtärningar
En rejäl näve klippt krasse (jag tog hackad persilja)
1 citron
Citronpeppar

GÖR SÅHÄR :
Skär kycklingfileérna i mindre bitar. Koka upp vattnet + buljongtärningarna, lägg i kycklingbitarna och låt koka i buljongen ca 10 - 15 min tills de är genomkokta. Sila av vattnet från kastrullen & tillsätt creme fraiché + kryddor & grönt. Pressa ner en hel citron i såsen & smaka av det hela med citronpeppar! Smörj en ugnsfast form och börja första lagret med lasangeplattor, varva sedan med kycklingröran & plattor, avsluta med plattor & toppa med lite av såsen + en hand riven starkt lagrad ost!
Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 min tills lasangen fått fin färg.



Denna lasagnen hittade jag i den här matbloggen.
Där finns det en massa gott som jag måste prova :-)

/ Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0