Grönsakspaj med fetaost



Deg:

Ca 3 dl mjöl(1 dl grahamsmjöl och  2 dl vetemjöl)
1/2 dl flytande margarin
1 burk lättkesella

Blanda ingredienserna till degen.
Tryck ut pajdegen i en pajform och nagga några hål med en gaffel.
Förgrädda i 200 grader ca 10 min.

Fyllning:
Ca 200 gram fryst broccoli/blomkål
En halv paprika(valfri färg)
1 lök
1 tomat
3 ägg
3 dl mjölk
Nästan 100 gram fetaost
Italiensk salladskrydda,svartpeppar

Koka blomkål och broccoli i ca 5 min.
Bryn hackad lök och paprika tills det blivit mjukt.
Häll det i det förgräddade pajskalet.
Vispa ihop ägg,mjölk,fetaost och kryddor.
Häll över grönsakerna.

Ställ in i ugnen i ca 25 min på 200 grader.
Lägg ev över lite folie på slutet så inte kanterna bränns.
Servera med en sallad till.

/Veronica



Kommentarer
Postat av: Linda C

Jag menade inte att ni hade det. Skrev bara att jag brukade ha youghurt och bär istället för sylt och grädde för att tipsa om det :)

2009-08-14 @ 11:22:02
URL: http://carlquist.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0