Mumsig lördagsfrukost

Då inleder jag denna blogg med ett litet frukosttips ;-)
Igår åt jag en jättegod gröt som jag hittade på nätet,blåbärsgröt.
Det var alltså inte gröt man hade blåbär på utan man kokade upp mjölk med blåbär,salt och socker och tillsatte sedan mannagryn.Jag uteslöt sockret och skivade istället lite banan och la ovanpå.
Hade mjölk på också.Supergott!!!!


Blåbärsgröt. (1 port )

Ingredienser:

1 dl blåbär
1½-2 dl mjölk
1 msk socker
½ krm salt
2 msk mannagryn

Gör så här:

Blanda blåbär, mjölk, socker och salt och koka upp i en liten kastrull.
Ta kastrullen från värmen och vispa ner mannagrynen.
Koka under lock på svag värme cirka 5 minuter. Rör om då och då.


Smaklig måltid!! /Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0