Kvällsmys!

Efter vi varit och handlat på Ica Kvantum igår upptäckte vi att några bananer blivit mosade så jag kikade runt lite på nätet efter något gott och nyttigt med bananer.
Hittade ett recept som jag gjorde om lite.

2 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
1 dl grovt rågmjöl
1 dl havregryn
1 dl vetegroddar
1/2 dl kruskakli
2 tsk bakpulver
1/2 msk kanel
2 msk solrosfrön
1 msk krossat linfrö
5 dl mellanfil
1 mosad banan
Russin i valfri mängd

Jag blandade ihop alla torra ingredienser och tillsatte sedan filen och den mosade bananen.
Oljade in en avlång form som jag hällde smeten i.
In i nedersta delen av ugnen på 175 grader i ca 45-60 min.
Jättegott blev det.
Jag tror att det skulle bli ÄNNU godare med nötter i men eftersom jag undviker nötter under amningen så fick det duga med solroskärnor ;-)
Det var gott med naturell philadelphiaost på men även bara lite smör som smälte på det nygräddade brödet.
Det doftar kanel och banan härhemma nu :-)




Ha en trevlig kväll/Veronica


Kommentarer
Postat av: Mickan

du är väl för duktig som håller på o donar o har dig hela tiden i köket! 10 poäng till dig! :D

2009-06-01 @ 18:16:11
URL: http://schnajjgol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0